Powered By Blogger

sâmbătă, 10 decembrie 2011

PUTEREA DE A IERTA


REVENIRE

CĂTRE: 1 destinatar
Afişare destinatari

Corp mesaj

Ma simt obligat sa fac unele completari la articolul precedent -in
sensul ca pentru mine inntegrarea in Programul celor 12 Pasi cu 12
Traditii -a coincis cu parcurgerea pasului 11 in ziua venirii mele la
grup AA insa in paralel-acasa,eu continuam cu pasii in ordinea lor de
la nr.1.Acceptarea mi-am exprimat-o verbal dupa o luna de prezente in
ascultarea expunerii precum si discutiile altora nu ale mele,dar dupa
ce am parcurs pasul 4 pe hartie si cu sufletul -facandu-mi propriul
inventar moral am incercat sa ma privesc pe dinauntru,constatand ca am
unele goluri ,fapt ce m-a dus la Pasul 8 .Mi-am facut o lista cu
persoanele care le-am ranit in mod mai dur ,am incercat sa ma iert pe
mine si unde a fost cazul am cerut iertare directa  iar la celelalte
persoane am procedat la iertarea "la pachet"!! Ei aici am cam procedat
gresit fiindca iertandu-ma si iertandu-i mi-am atras prea multa
smerenie si am zis ca am terminat ,am batut din palme si sunt gata de
un nou inceput.Numai ca efectul greselilor mele a ramas acolo,imi
reveneau in minte ,ma bulversau  si nu eram deloc linistit iar
detasarea de trecut a inceput sa rasara din momentul impartasirilor
mele la grup .De un mare ajutor am avut parte din discutiile,trairile
colegilor de la grup ,regasindu-ma in mare parte din ele ,dar cu alta
nuanta si abia din acel moment regaseam in mintea mea persoana
afectata  de care urma sa ma ocup separat in functie de specificul
fiecareia in parte .Dupa un an si sase luni -nu astept  nicio  remarca
asupra-mi referitor la schimbarea mea ,dar eu o simt si constientizez
ca familia :sotia,copii,nepotii,rudele,prietenii,vecinii etc.simt si
ei o schimbare in comportamentul meu ,eu chiar nu ma recunosc in unele
ipostaze ,au ajuns altii sa se enerveze de calmul si rabdarea mea vis
a vis de irascibilitatea mea  de odinioara .Pot spune ca am inceput sa
realizez faptul ca echilibrul intre instinct si gandire la mine a
inceput sa functioneze ,chiar primordial -puterea gandului
functioneaza- prima- la a opri instinctul de a duce mana la paharul cu
bautura,iar faptul ca mi-am scos din minte dorinta de a mai bea se
datoreaza si altei dependinte dobandita ulterior -aceea de a-mi umple
golurile  din suflet prin carte spirituala cu teme si continut in
spiritul A .A.. Faptul ca am devenit mai tolerant mi-a schimbat si
tiparul expresiilor in vorbirea curenta ,fara crispare,mai degajat si
inteleg ca Programul celor 12 Pasi este simplu dar oamenii sunt
complicati si-n continuare trebuie sa ma ocup de probleme mea -care
este a lui DorelSv.
 

Un comentariu:

  1. "Atunci Petru s-a apropiat de EL,si I-a zis:"Doamne,de cate ori sa iert pe fratele meu cand va pacatui impotriva mea?Pana la sapte ori?"Isus i-a zis:"Eu nu-ti zic pana la sapte ori,ci pana la saptezeci de ori cate sapte."

    RăspundețiȘtergere